Citatweets

Soms word ik doodmoe, dieptriest, hoorndol en azijnzurig van allerhande twitteraars die ik volg. Ontvolg jezelf dan, piept het in mijn bovenkamer, je  hoeft toch niet alles en iedereen te volgen. Dat kan natuurlijk, maar dat voelt wel een beetje als de Postcode Loterij opzeggen omdat je nog nooit iets gewonnen hebt. Want stel dat op een avond …. Ik begrijp donders goed dat we via twitter razendsnel boodschappen en nieuws kunnen verspreiden, ik kan me inleven in trending topics, ik klik graag door naar specialistische informatie over de manier waarop we social media vakmatig en resultaatgericht kunnen inzetten, ik word gewezen op interessante artikelen over een breed spectrum aan onderwerpen, ik breid zo mijn kennis wel degelijk uit over tal van zaken. Allemaal boeiende info, zij het vaak kort, en som ook wel licht oppervlakkig. Maar het is uiteindelijk aan mij wat ik er mee en aan doe: ter zijde werpen of verder verdiepen. Toch vraag ik mij af en toe wanhopig af bij het dagelijks doorspitten van mijn startpagina: waar zijn we in Godsnaam mee bezig, dames heren tweeps? Waarom twitter je eigenlijk, wat moet ik toch met al jullie tweets, wat is je persoonlijke drijfveer, wat streef je na, wat wil je realiseren? Is het ego, de macht van het publiceren, your few seconds of fame?  Heb ik behoefte aan een mediator die mij elke morgen goedemorgen wenst Lees verder

Olijfolie van échte olijven

amfoor lrHet is het gesprek van de dag. Wat is het product eigenlijk dat ik koop? Klopt de inhoud wel met de belofte? En is het product wel 100% zuiver? Zelfs bij olijfolie worden tegenwoordig vraagtekens gezet. Want het lijkt erop dat er meer olijfolie wordt verkocht dan überhaupt geproduceerd zou kunnen worden.
Oil & Vinegar biedt met exclusieve olijfolieproeverijen een kijkje in de keuken!

Olijfolie die rechtstreeks afkomstig is van de producent, dat is voor Oil & Vinegar de enige manier om zeker te weten dat je ook werkelijk olie van olijven krijgt. De olie- en azijn-specialist haalt z’n olie dan ook alleen bij gerenommeerde en zorgvuldig geselecteerde producenten. 

Op 6, 7 of 8 maart leer je tijdens speciale olijfolieproeverijen alles over herkomst en productieproces, je herkent de verschillende soorten, leert hoe je het beste kunt proeven, en je ontdekt de verschillende smaken. Dit is hét moment om je licht op te steken; te ontdekken welke olie je het lekkerst vindt en hoe je die in gerechten kunt toepassen. Geen vraag blijft onbeantwoord.
De proeverijen bij Oil & Vinegar vinden o.m. plaats in Amsterdam, Hilversum, Den Haag, Middelburg en Enschede. Deelname is gratis maar svp aanmelden van tevoren.

Meer informatie: www.oilvinegar.com.

 

Medicijnwekker? Je eigen Medisch Dossier? Neem een App!

Wil jij gewoon altijd zelf kunnen beschikken over je essentiële medische gegevens? Sla ze dan op in je smartphone in een speciaal daarvoor ontwikkelde App. MemoMedic is in basis een zelfdenkende medicijnwekker, die signaleert en innames registreert. De App houdt hij je geneesmiddelvoorraad bij, stelt automatisch nieuwe receptbestellingen op en verzendt deze ook. Een 24/7 Personal Assistant dus voor frequente medicijngebruikers.

home-touchOnderscheidend is de App door het Persoonlijk Medisch Dossier waarin jouw actuele medicatie status wordt opgeslagen, maar waar ook ruimte is voor belangrijke gegevens  zoals contra-indicaties, intoleranties en labwaarden. Stel je hebt met spoed hulp of advies nodig van een arts of apotheek als je op reis bent, dan wil je natuurlijk niet afhankelijk zijn van een eindeloze medische speurtocht.

apoth-phone2MemoMedic is ontwikkeld vanuit de apotheekpraktijk voor smartphone-gebruikers. Dit medicijncontrole-programma helpt om consequenter een therapie te volgen en zo het behandelresultaat te verbeteren. Daarnaast geeft de App de helft van alle Nederlanders (met een smartphone) de kans om hun eigen medische gegevens altijd veilig bij de hand te hebben. Want die privé informatie deel je alleen met de professionals die je zelf wilt.

logo

Meer info op www.memomedic.nl.

Foto’s voor de pers: 

 

Ook mode experts in foute beha

Het is al heel lang bekend: veel Nederlandse vrouwen dragen de verkeerde maat beha, volgens sommigen is dat altijd nog zo’n 70%. Milou van Rossum, erkend en gewaardeerd modejournaliste van de NRC, schreef onlangs dat ze tot het besef is gekomen dat ze jarenlang de verkeerde behakeuze heeft gemaakt. Zelfs een autoriteit op modegebied overkomt dit. Ondanks alle inspanningen van de lingeriebranche om lingerie als mode en als basic vrouwelijke verzorging te zien met primaire aandacht voor draagcomfort en de juiste maat. Dat de Nederlandse vrouw dit nog steeds niet doorheeft, mag ook de mode-journalistiek zich aanrekenen. Blijkbaar is schrijven over juiste maten en draagcomfort van beha’s niet sexy. En nog minder boeiend is de waardevolle rol van de lingeriespeciaalzaak, daarmee verkoop je geen bladen en kranten.

meet je behamaatDe aandacht in modecolumns richt zich op designers, catwalks en celebrities die front row de outfits van deze designers dragen. Zo kom je als lezer niet verder dan spannende info over de nieuwe looks. Maar hoe de feel onder de modieuze innovaties is, kom je nauwelijks te weten. Dus als je vervolgens via internet je nieuwe sexy lingerie bestelt of deze in trendy stores uit het rek plukt, kom je meestal van een koude kermis thuis. Het ziet er leuk uit, het zit echter voor geen meter.

Maar, hoera, er is licht aan de horizon. Op enig moment is ook de ervaren modejournalist zelf toe aan een nieuwe slip en beha. En laat zich gelukkig een keertje goed adviseren. Eureka meldt zich aan in het pashokje: “goh, draag ik een verkeerde maat? Ik heb toch al jaren dezelfde!”. Ook in het journalistieke metier staan de beste stuurlui soms aan wal. Ondanks al hun expertise komen zij niet verder dan wat het oog op de catwalk waarneemt. Het siert Milou van Rossum dat ze haar persoonlijke ontdekking van lingerie in de krant zo eerlijk beschrijft. Nu zijn we benieuwd of haar openbaring in de lingeriespeciaalzaak ook toekomstige modeberichtgeving gaat beïnvloeden.

Proeven. Ontdekken. Tappen. Genieten!

“Hoe ontdek je het aroma, de smaak en de body van olijfolie en leer je je favoriete soort kennen! Doe een beetje olijfolie in een klein glaasje dat je verwarmt in de hand, draai het een beetje rond en hou het dan onder je neus. Proeven doe je door een klein beetje olie voor in de mond te nemen, laat het even “rollen” en laat er een beetje lucht bij. Dan merk je dat de smaakpapillen gaan tintelen. Voorop de tong proef je vooral de zoetige smaken, en geleidelijk meer naar achteren onderscheid je bitter, pittig en fruitig. De body is de mate waarin je na enkele minuten nog de smaak van de olie ervaart.” box lr

Discover the World of Olive Oils. Maak een kleine rondreis langs 5 landen waarbij je de mooiste olijfolie leert kennen en waarderen. En dat doe je gewoon thuis, aan tafel, met vrienden. Het verandert niet alleen je kijk op olijfolie maar zorgt er ook voor dat je gerechten in toekomst meer finesse krijgen. Natuurlijk… dankzij een scheutje vloeibaar goud.

Kijk ook op www.oilvinegar.com.
Foto’s in hoge resolutie aanvragen via monica@ga-com.nl

 

 

 

Hoe grijs wil je het hebben?

Naast een uiterst succesvolle boekenreeks, staan Tinten Grijs ook voor frisse, mooie combinaties in modeland. Met het grootste gemak hul je je nu van maandag tot en met zondag in deze sexy kleur, die er elke dag weer verrassend anders uitziet. Ingewikkeld en duur? Helemaal niet. Laat je inspireren door het 7/7 concept van www.nübystaff.nl en maak er een spannend modieus voorjaar van.
nü shades of grey

Foto’s in hoge resolutie download je hier