Happy Ad

Happy Boeddha Ja, daar gaat-ie weer, Nederlandse creatieven worden in Adformatie uitgenodigd om een advertentie te maken die de weg wijst naar geluk. Een soort SIRE uiting après la lettre lijkt mij, in gang gezet door Kees Klomp, die zijn ervaringen als boeddhistisch beoefenaar koppelt aan zijn expertise als marketing- en managementadviseur. Tevens is hij de auteur van het boek Karmanomics waarin hij het pad beschrijft naar persoonlijk geluk, zakelijk succes en maatschappelijke voorspoed, een kronkelige weg naar de betekeniseconomie. Ofwel een waardensysteem waarin liefde, welzijn, geluk, empathie, mededogen, respect, begrip, waardering, zorg en compassie centraal staan. Wanneer een bedrijf werkelijke waarde creëert voor z’n omgeving zal het daarvoor vanzelf beloond worden. Geld, winstgevendheid en groei zijn daarbij het vanzelfsprekende resultaat van waardevol handelen. Zo, dat lijkt me wel duidelijk, in elk geval is het een boeiende visie. En nu verder. Ik ken de briefing voor de Happy Ad niet echt, maar gezien Klomp’s achtergrond lijkt mij deze sterke raakvlakken te hebben met een combinatie van innerlijke rust, menselijke waardigheid en maatschappelijk bewustzijn, factoren die moeten leiden tot een succesvolle en financieel rendabele operatie. En dat alles geven we vorm en inhoud in een mooie “happy ad” die dan door Interbest Snelwegreclame gratis wordt geplaatst. Groothuis van Alewijn Communicatie doet natuurlijk mee aan deze competitie, het concept ligt al klaar. Want Kees Klomp heeft ons denken gebroken, we staan volledig open voor Maatschappelijk Meedogend Ondernemen ofwel Corporate Compassion. We communiceren dat we  onze bureaufilosofie radicaal veranderen. We werken vanaf nu slechts uit liefde, zorg en compassie, waardoor we – in plaats van toegevoegde waarde – van werkelijke waarde voor onze omgeving worden. We doen meer Boeddha in ons werk. En als Klomp gelijk heeft worden we daar vanzelf voor beloond. Want, ik herhaal het nog maar een keer, geld, winstgevendheid en groei zijn het vanzelfsprekende resultaat. Compassie en empathie leiden tot groot zakelijk geluk. Mooi toch?

Reacties zijn gesloten.